Reklamoi virheellisestä tuotteesta tai palvelusta

Tiivin tuotteet ovat korkealaatuisia ja jo yli 40 vuoden kokemuksella toimintatapamme ovat hioutuneet palvelemaan sinua mahdollisimman hyvin. Tästä huolimatta virheitä voi tapahtua, joten kerrothan näistä meille oheisen lomakkeen kautta.

Miten teen reklamaation?

Yksityishenkilöt

Mikäli olet ostanut ikkunat suoraan Tiiviltä, voit tehdä reklamaation ostamistasi tuotteista täyttämällä alla olevan lomakkeen. Olethan reklamaatioasioissa mahdollisuuksien mukaan myös yhteydessä omaan myyjääsi, yhteystiedot. Mikäli tarvitset apua reklamaatiolomakkeen täyttämiseen, voit myös soittaa asiakaspalveluumme p. 0800 184 484 (ma-pe klo 8-16) niin opastamme lomakkeen täyttämisessä. Asian käsittelyn nopeuttamiseksi suosittelemme, että kerrot virheestä mahdollisimman tarkasti oheisella lomakkeella ja liität siihen myös valokuvia ongelmasta.

Taloyhtiöt

Mikäli havaitset virheen taloyhtiöön asennetuissa Tiivi-ikkunoissa tai -ovissa, niin teethän isännöitsijänä tai taloyhtiön edustajana reklamaation alla olevalla lomakkeella. Asukkaana otathan yhteyden isännöitsijään tai taloyhtiön hallituksen edustajaan.

Talotehtaat

Mikäli virhe on talopaketin yhteydessä toimitetuissa Tiivi-ikkunoissa tai -ovissa, ole hyvä ja ole yhteydessä oman talovalmistajasi yhteyshenkilöön. Talotehtaan edustajana voit tehdä reklamaation alla olevan lomakkeen kautta.

Tarkistathan nämä ennen reklamointia

Ennen reklamointia tutustuthan mahdollisissa ongelmatilanteissa käyttö- ja huolto-ohjeeseen. Ohjeista löydät vinkit yleisimpien ongelmatilanteiden ratkaisemiseen, kuten ikkunan huurtumiseen ja kärpästen esiintymiseen ikkunan välitilassa. Mikäli ongelmat eivät korjaannu näillä vinkeillä, niin toimithan reklamointiohjeiden mukaisesti.

Ikkunoiden käyttö- ja huolto-ohje
Ovien käyttö- ja huolto-ohje

Ikkunan rivinumero reklamaatiota varten

Ikkunan rivinumeron löytää avonaisen ikkunan puitteen puitetarrasta. Havainnollistava esimerkki alla.

Usein kysyttyjä kysymyksiä?

Miksi ikkunat huurtuvat?

Ulkopinta: Ikkunan ulkopinnan huurtuminen on harmiton ilmiö ja johtuu energiatehokkaiden ikkunoiden tiiveydestä. Aamuauringon lämmittäessä ulkoilmaa, sen kosteus tiivistyy kylmään yöllä jäähtyneeseen lasiin ja siten syntyy huurretta.

Sisäpinta: Ikkunoiden sisäpuolen huurtumisessa syy usein sisäilman liiallisessa kosteudessa tai puutteellisessa ilmanvaihdossa.

Välitila: Ikkunan väliin kertyvä kosteus voi taas johtua esimerkiksi huoneiston ylipaineen vuoksi ruutujen väliin pääsevästä kosteasta sisäilmasta, joka tiivistyy viileämmän ulommaisen ruudun sisäpintaan. Kun talossa on toimiva ilmanvaihto, ikkunan välitila ei huurru.
Mikäli kosteus on eristyslasielementin välissä, on elementissä vuoto ja se on vaihdettava eli kyseessä on reklamaatioasia.

Minkälainen takuu Tiivin ikkunoilla ja ovilla on?

Myönnämme valmistamillemme ikkunoille ja oville jopa 10 vuoden takuun sekä komponenteille ja lisävarusteille 5 vuoden takuun. Lisäksi myönnämme oville 15 vuoden suoranapysymistakuun. Asennustyölle annamme puolestaan Suomen pisimmän, 10 vuoden takuun. Lue lisää takuuehdoista.

Miksi ikkunan välitilassa on ötököitä?

Ikkunan ulkopuolen alumiiniprofiilin alareunassa on määrätyin välein aukkoja, jotka toimivat kondenssiveden poistoreikinä ja tuuletusaukkoina varmistaakseen ikkunarakenteen riittävän ilmankierron ja vedenohjauksen. Eläinsuojat, vesistöjen läheisyys ja roskakatokset lisäävät kärpästen esiintyvyyttä ja erityisesti syksyisin kärpäset hakeutuvat rakennusten ulkoseiniin lämmittelemään.

Vedenläpäisevällä, hengittävällä hyönteissuojanauhalla voidaan peittää reiät ja ehkäistä kärpästen pääsy ikkunan välitilaan.

Miksi ikkunan välitilassa on lunta?

Avattavan ikkunan ns. välitila eli lasien välinen tila on tuulettuva, eli siellä kiertää ilma. Kohteissa, joissa ikkuna altistuu voimakkaalle tuulelle, ikkunan tuulettuvuutta voi säätää pienemmäksi, eli pienentää ulkopuitteen tiivisterakoja ja asentaa ala-alumiinilistan vesireikiin suodatinnauhaa. Tämä vähentää hienojakoisen lumen pääsyä ikkunan välitilaan.

Miten toimin laskun kanssa, jos toimituksessani on virhe tai vaurio ja maksutapana on suoralasku eli laskuttajana on Tiivi?

Kuluttajansuojalaissa on määritelty, että jos virhe tai puutos koskee koko toimitusta, saa asiakas tällöin pidättäytyä koko laskun maksamisesta reklamaation hoidon ajaksi. Jos virhe koskee vain osaa toimituksesta, on asiakkaalla tällöin oikeus pidättäytyä laskun maksamisesta vain virheen tai puutoksen osalta. Tämän arvon määrittelyssä auttaa kohteen myynyt asiantuntija tai luotonhallinta@tiivi.fi.

Reklamaatioilmoituksen jättäminen ja lisätilauksen tekeminen